جینکوبیلوبا و اسکیزوفرنی و فواید استفاده از جینکوبیلوبا برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی

جینکوبیلوبا و اسکیزوفرنی

جینکوبیلوبا و اسکیزوفرنی ؛ فواید استفاده از جینکوبیلوبا برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی همگی در سایت دیماکلاب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

جینکوبیلوبا و اسکیزوفرنی

مصرف گیاه دارویی جینـکو بیلوبا می تواند عوارض جانبی داروهای ضد روان پریشی و علائم اسکیزوفرنی را کاهش دهد و برخی از انواع عصاره های جینکو بیلوبا می توانند اثربخشی این داروها را افزایش دهند.از دیگر خواص جینکو بیلوبا می توان به بهبود روان پریشی اشاره کرد. جینکو را می توان یک درمان کمکی برای اسکیزوفرنی در نظر گرفت. زیرا جینکو در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مزمن که از داروهای ضد روان پریشی استفاده می کنند اثر مفیدی بر علائم روان پریشی مثبت دارد.

آشنایی با دیگر خواص جینکوبیلوبا در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص جینکوبیلوبا آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

خواص جینکوبیلوبا برای پوست

گفته می شود جینکو بیلوبا دارای اثرات ضد پیری نیز می باشد. عصاره برگ جینکو حاوی کوئرستین و کامفرول (فلاونوئیدهای گیاهی طبیعی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند) است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. آنها ممکن است علائم پیری پوست را کاهش دهند. Ginkgo همچنین با اثرات هم افزایی با چای سبز بر بهبود عملکرد و کشش سد پوستی موثر است.

خواص جینکوبیلوبا برای مو

ثابت شده است که جینکو بیلوبا به طور بالقوه به کاهش ریزش مو کمک می کند. همچنین ممکن است باعث رشد مو شود.خوب است که بدانید، در صورتی که گردش خون در پوسته سر به خوبی انجام نگردد، انتقال مواد مغذی به ریشه مو هم کم می شود و رشد موها کاهش می یابد و در نتیجه موها هم کم پشت و بیجان می شوند. این گیاه دقیقا این دیدگاه را عوض می کند.
گیاه جینکو بیلوبا سه برگی برای رشد مو و پیشگیری از طاسی زودرس و ریزش مو خیلی خوب است. به آسانی می‌توانید این گیاه را در شکل روغن طبیعی آن در هر عطاری نزدیک منزلتان پیدا کنید.
هم استفاده آن به شکل محلول موضعی و هم استفاده مکمل های غذایی آن کمک به کاهش ریزش مو می کند. دوز بی خطر مصرف خوراکی آن ۳۰ الی ۲۰۰ میلیگرم در روز است

خواص جینکوبیلوبا برای تقویت حافظه  

جینکوبیلوبا دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می‌کند. از مهمترین خواص درمانی جینکوبیلوبا به بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه،معمول‌ترین کاربرد این گیاه به منظور افزایش حافظه و پیشگیری از فراموشی می‌باشد.گفته می شود که جینکوبیلوبا ممکن است عملکرد مغز را در افراد سالم بهبود بخشد. تعداد انگشت شماری از مطالعات کوچک از این ایده حمایت می کنند که مصرف مکمل این گیاه ممکن است عملکرد ذهنی را افزایش دهد. این مطالعات، ادعاهایی را مطرح کرده است که آن را با بهبود حافظه، تمرکز و توجه مرتبط می کند.

خواص جینکوبیلوبا برای کودکان

جینکوبیلوبا از دیرباز برای بهبود حافظه و بهبود عملکرد ذهنی توصیه شده است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد نشان داد که علائم در افراد مبتلا به ADHD که عصاره جینکو مصرف کرده‌اند، بهبود یافته است. مصرف روزانه ۲۴۰ میلی‌گرم عصاره جینکو بیلوبا به مدت ۳ تا ۵ هفته موجب کاهش علائم ADHD، با عوارض جانبی اندک در کودکان شد. مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نتایج کمی متفاوت نشان داد. شرکت کنندگان یک دوز جینکو یا متیل فنیدات (ریتالین) را به مدت ۶ هفته مصرف کردند. هر دو گروه بهبودهایی را تجربه کردند، اما ریتالین مؤثرتر بود. با این حال، این مطالعه نیز مزایای بالقوه جینکوبیلوبا را نشان داد.دانه های جینکو بیلوبا اغلب برای کودکان ایمن نیستند و ممکن است به حملات صرعی و مرگ منجر شود.کودکان زیر ۱۲ سال نباید از جینکو بیلوبا استفاده کنند ، مگر اینکه تحت نظارت پزشک باشد.

خواص جینکوبیلوبا برای افسردگی

جینکو تاثیر بسیار زیادی روی درمان افسردگی و بهبود حالت روحی دارد، زیرا سطح هورمونی را تنظیم می کند و برای افراد در سنین بالا که به افسردگی دچار هستند، مفید می باشد.اکثر پزشکان داروهای ضد افسردگی که شیمیایی هستند را برای بیمارانشان توصیه می‌کنند. اما متدهای طبیعی نیز وجود دارند، عصاره‌ی گیاه جینکو در کاهش افسردگی در اشخاص زیر ۵۰ سال و سالمندان مفید است. چراکه آنان بدلیل کاهش خون‌رسانی به مغز از فقدان حافظه در رنج و ناراحتی هستند

خواص جینکوبیلوبا و ویتیلیگو

جینکو بیلوبا می تواند به کنترل ویتیلیگو کمک کند
مشکوک است که ویتیلیگو به دلیل مشکلات خود ایمنی یا افزایش استرس اکسیداتیو در بدن رخ دهد. مکمل های جینکو بیلوبا دارای خواص آنتی اکسیدانی و تعدیل کننده سیستم ایمنی هستند که می توانند در مدیریت و کنترل ویتیلیگو کمک کنند.
علاوه بر این، مشخص شده است که جینکو بیلوبا به افزایش رنگدانه در پوست کمک می کند. مکمل های گیاهی جینکوبیلوبا برای درمان ویتیلیگو بدون قطعه بی خطر هستند. با این حال، مکمل ها ممکن است با داروهای ضد پلاکت و ضد انعقاد خون واکنش نشان دهند و بنابراین فقط با توصیه پزشک باید استفاده شود وی دوز مناسب شرایط شما را تعیین می کند.

خواص جینکوبیلوبا و اسکیزوفرنی

مصرف گیاه دارویی جینـکو بیلوبا می تواند عوارض جانبی داروهای ضد روان پریشی و علائم اسکیزوفرنی را کاهش دهد و برخی از انواع عصاره های جینکو بیلوبا می توانند اثربخشی این داروها را افزایش دهند.از دیگر خواص جینکو بیلوبا می توان به بهبود روان پریشی اشاره کرد. جینکو را می توان یک درمان کمکی برای اسکیزوفرنی در نظر گرفت. زیرا جینکو در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مزمن که از داروهای ضد روان پریشی استفاده می کنند اثر مفیدی بر علائم روان پریشی مثبت دارد.

خواص جینکوبیلوبا و فلوکسیتین

اگر قصد مصرف جینکو بیلوبا را دارید، در مورد هر دارو یا مکملی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. جینکو بیلوبا ممکن است با تعدادی از داروها، از جمله موارد زیر تداخل داشته باشد:

داروهای ضد افسردگی، از جمله پروزاک (فلوکستین) و توفرانیل (ایمی پرامین) (ممکن است اثربخشی این داروها را کاهش دهند)

خواص جینکوبیلوبا برای ام اس 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، بسیاری از افراد مبتلا به “ام اس” در سراسر جهان از مکمل‌های طبیعی “جینکو بیلوبا” استفاده می‌کنند چراکه بر اساس نتایج پژوهش‌های پیشین بر این باورند که این مکمل‌ها مشکلات شناختی مرتبط با ام اس را بهبود می‌بخشد.

اکنون پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که این باور نادرست است. این مطالعه برخلاف مطالعه‌ای مقدماتی که در سال ۲۰۰۵ انجام گرفت، بررسی گسترده‌تری را پیرامون این مبحث صورت داده است.

طی مطالعه پیشین، محققان دریافتند که به نظر می‌رسد مصرف “جینکو بیلوبا” باعث بهبود تمرکز و دقت در بیماران ام اسی می‌شود که دچار اخلال شناختی هستند.

پژوهشگران به سرپرستی دکتر “جسوس لاورا” با مطالعه بر ۱۲۰ بیمار مبتلا به ام اس که از جینکو بیلوبا به عنوان داروی آزمایشی و از دارونما به عنوان مولفه کنترل شده مصرف می‌کردند، دریافتند که این مکمل طبیعی تاثیری در بهبود مشکلات شناختی مبتلایان ندارد.

خواص جینکوبیلوبا برای سلامت چشم بینایی

جینکو باعث افزایش جریان خون در چشم می شود، مشکلات مربوط به قرنیه را بهبود می بخشد و از ضعف بینایی جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا